سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عالی نیوز


گل رازقی
نجفی از قیدار
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
محفل آشنایان((IMAN))
چرخ خیاطی
دنیای عکس و اطلاعات
بهارانه
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نگاهی نو به مشاوره
Mystery
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
صراط مستقیم
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید
گیاه پزشکی 92
دوربین مدار بسته
دریــــــــای نـــور
تنهای93
ما تا آخرایستاده ایم
هدهد
شهادت به روز
محمدمبین احسانی نیا
کوثر ولایت
کوثر ولایت
سرزمین رویا
من.تو.خدا
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
mystery
نت سرای الماس
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن
Hunter
ســـــــــرزمـــــــیـــن آهــــــن
من و کمیشان
آبسردکن جهنم
عکس-های-جدید-از-سریال-سرزمین-آهن
دوست جوان-------عشق جوان
دوستانه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
تینا!!!!
شیاطین سرخ
*آوای سارا2*
°°FoReVEr••
احکام تقلید
•.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.•
زیر اسمان غربت
سکوت(فریاد)
ermia............
خیارج سرای من است
شیروخورشید
بـــآشــگــاه پَــــرواز ..
جوجو
دخترونه
افزودنی های گچ وسیمان
طراحی و انیمیشن
رهروان ولایت
شهدای ایران
عالی نیوز بلاگ
وبگاه عالی نیوز
عالی نیوزپرشین بلاگ
عالی نیوز میهن بلاگ
شاه تور نیوز
9جک9
دانلود آهنگ جدید
حامیان ولایت
آموزش خیاطی
جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی
آپلود عکس
**روژینا##
Biology Home
نشریه ی دوستی
سفارشات شهید ایرانمنش
میر سوس
بسیج صالحین
لینکدونی
جنبش اینتر نتی رهروان ولایت
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
زنگ تفریح
bakhtiyari20
بروزترین ها

عالی نیوز به نقل از همشهری آنلاین: مثلث برمودای فضا که یکی از خطرناک‌ترین مناطق تابشی کیهان است، با جزئیات بی‌سابقه آشکارسازی شد. ...


ادامه مطلب ...


ارسال شده در توسط ابوعلی
ارسال شده در توسط ابوعلی
اثبات سرطان زایی بنزین پتروشیمی با ماده سمی «بنزین پیرولیز»/ افشای یک پنهانکاری بزرگ + اسناد
این ماده سرطان‌زا و خطرناک که حاوی 50 درصد بنزن است، این ماده به دلیل درصد بالای بنزن، خواص سرطان‌زایی مستقیم دارد و بر سیستم عصبی، پوست، چشم و سیستم تنفسی اثرات منفی فراوان دارد که در دوران میرکاظمی به بنزین معمولی افزوده شد و نام آن «بنزین پیرولیز» است

خردادنیوز/ علیرضا داوری: با اوج گرفتن مباحث مربوط به اکتان‌افزای تولیدی پتروشیمی و دفاع مسعود میرکاظمی که به نوعی متهم ردیف اول ماجرای بنزین پتروشیمی به شمار می‌رود، ماجرای آلودگی بنزین وارد مرحله جدیدی شده است. 

در این میان خرداد با استناد به اخبار رسمی وزارت نفت در دوران میرکاظمی، به اطلاعات جدیدی از ترکیب ماده دیگری به جز «ریفورمیت» با بنزین معمولی دست یافته است. این ماده سرطان‌زا و خطرناک که حاوی 50 درصد بنزن است، این ماده به دلیل درصد بالای بنزن، خواص سرطان‌زایی مستقیم دارد و بر سیستم عصبی، پوست، چشم و سیستم تنفسی اثرات منفی فراوان دارد که در دوران میرکاظمی به بنزین معمولی افزوده شد و نام آن «بنزین پیرولیز» است. 

خطرناک بودن این ماده به حدی است که حتی مسوولان وزارت نفت نیز مدتهاست دیگر نامی از آن به میان نیاوردند و این در حالی است که مسعود میرکاظمی شدیداً اصرار دارد بنزین پتروشیمی پاک است!


ارسال شده در توسط ابوعلی

توصیه خواهرزاده خاتمی به رییس‌جمهور 

عالی نیوز به نقل از مثلث؛  برای همه آنهایی که سید محمد خاتمی را می‌شناسند، محمدحسین خلیلی اردکانی نامی آشناست. خواهرزاده محمد خاتمی به جز شباهت‌های ظاهری از صلابت و متانتی برخوردار است که فقط در برادران خاتمی می‌توان آن را پیدا کرد. برای همه آنهایی که سید محمد خاتمی را می‌شناسند، محمدحسین خلیلی اردکانی نامی آشناست. خواهرزاده محمد خاتمی به جز شباهت‌های ظاهری از صلابت و متانتی برخوردار است که فقط در برادران خاتمی می‌توان آن را پیدا کرد. محمدحسین خلیلی اردکانی سابقه یک دوره نمایندگی مجلس را در دوره ششم دارد. در این دوره اکثریت مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان بود. دکتر خلیلی اردکانی در گفت‌وگوی زیر، از دولت گذشته و میراث آن برای روحانی گفته است، از کار دشوار دولت در عرصه سیاست خارجی و راهکارهایی برای دولت در همه عرصه‌ها:‌ دلیل پیروزی روحانی در 24 خرداد 92 چه بود؟ مردم شدیدا از سیاست‌های هشت سال دولت قبل آسیب دیده بودند. 

ادامه توصیه خواهرزاده خاتمی به روحانی


ارسال شده در توسط ابوعلی
نامه به اوباما بر روی دانه برنج
گفتنی است مجابی در این دیدار از استاندار تهران درخواست کرد برای صدور مجوز تجمع جانبازان و هنرمندان در روز سه‌شنبه در مقابل سفارت سوئیس جهت اعتراض به تهدیدات اتمی رئیس جمهور اوباما موافقت و همکاری نماید که استاندار تهران ضمن حمایت از این اقدام دستور مساعدت داد.
سید علی مجابی هنرمند کشورمان که روز پنج‌شنبه با مرتضی تمدن استاندار تهران دیدار داشت از موضوع کتابت این نامه خطاب به اوباما خبرداد.
وی در این دیدار گفت: در پی تهدیدات اخیر اوباما در مورد حمله هسته‌ای به ایران تصمیم گرفتم با نوشتن ریزترین نامه جهان به نمایندگی از سوی مردم غیور ایران به این تهدیدات پاسخ بدهم.
این هنرمند افزود: این نامه بر روی یک دانه برنج نوشته شده و آن را روی یک برگ زیتون که نماد صلح جهانی است نصب می‌شود.
وی درباره محتوای نامه به اوباما اظهار داشت: به رئیس جمهور امریکا نوشته‌ام شما از یک سو ادعای دوستی با مردم ایران را می‌کنید و از سوی دیگر تهدید به حمله هسته‌ای کرده‌اید و این با شعارهای صلح‌طلبانه شما تعارض دارد.
مجابی افزود: متن این نامه طولانی است و من قصد دارم روز سه‌شنبه در تجمعی که در مقابل سفارت سوئیس در تهران برگزار می‌شود این نامه را به سفیر سوئیس ارایه کنم تا برای رئیس جمهور امریکا ارسال کند.
استاندار تهران در این دیدار از سید علی مجابی نویسنده ریزترین نامه جهان به اوباما سوال کرد چرا این نامه را روی دانه برنج نوشته‌اید؟
وی در پاسخ گفت: می‌خواستم به اوباما این پیام را بدهم که چون تهدیدات شما برای ملت ایران بسیار کوچک و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ مردم ایران قادر هستند شما را به زانو در بیاورند من هم تصمیم گرفتم بخاطر کوچک بودن شخصیت تهدید کننده مردم ایران و بی‌اهمیت بودن ادعاهای وی، ریزترین نامه را بر روی یکی از ریزترین اجسام دنیا بنویسم و حرف ملت ایران را به گوش اوباما و مردم جهان برسانم.

ارسال شده در توسط ابوعلی

عالی نیوز به نقل از جهان؛ موسسه جهانی تحقیق قیمت برنج اعلام کرد: تامین 50 درصد برنج ایران وابسته به واردات است و میزان مصرف این محصول تا 21 سال دیگر 5 میلیون تن می‌شود با وجود منابع طبیعی شکننده در این کشور انقلاب سبزی باید صورت گیرد تا خودکفایی این محصول در ایران رقم بخورد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، موسسه تحقیق قیمت جهانی برنج با ارائه مطلبی نوشته است: کشورهای آسیایی بازار بسیار مناسبی برای برنج وارداتی است اما ایران مهمترین بازار برنج غرب و مرکز آسیا محسوب می‌شود، همچنین ایران بزرگترین مصرف کننده و وارد کننده برنج در منطقه نیز است.

 
براساس آمار USDA، ایران در سال 2012 ، 3.3 میلیون تن برنج مصرف کرد در حالیکه تنها 1.7 میلیون تن از این محصول را تولید کرد.

 
مصرف برنج در ایران بیشتر از کشورهای نپال، مالزی و سریلانکا است که میزان تولید محصول برنج آنها کمتر ازمجموع تولیدات ایران، ترکیه و افغانستان است.

 
*ایران بزرگترین وارد کننده برنج باسماتی هند

در سال 2012 ایران سومین وارد کننده برنج دنیا بعد از چین و نیجریه شناخته شد و بزرگترین وارد کننده برنج باسماتی بود، اهمیت ایران بر بازار برنج دنیا زمانی محسوس شد که در سال 2008 که به دلیل خشکسالی تولید برنج ایران با بحران مواجه شد، تقاضای ایران برای برنج نقش بسیار مهمی در افزایش قیمت‌ها داشت.

 
به دلیل کمبود آب در ایران بسیاری از مناطق برای کشت برنج مناسب نیست همچنین نبود خاک مناسب نیز دلیل دیگری بر کشت نشدن این محصول در تمام مناطق ایران است.

 
3 منطقه گیلان، مازندران و گلستان در مجموع 85 درصد تولیدات برنج ایران را تأمین می‌کنند، برنج در تمام کشور ایران مصرف می‌شود و مهمترین کالای اساسی بعد از گندم و جو به حساب می‌آید.

 
همانند بسیاری از کشورهای مصرف کننده برنج دولت ایران نیز به دنبال خودکفایی در محصولات اساسی بویژه برنج است و در راستای این سیاست با وجود تحریم‌ها علیه این کشور، تجارت این محصول انجام می‌شود و مشوق‌هایی هم برای تولید داخلی برنج توسط دولت ایران داده می‌شود.

 
موسسه تحقیقات بین‌المللی برنج 35 سال است که تحقیقات برنج را در ایران حمایت می‌کند و از آن زمان عملکرد این محصول 2 برابر شده است اما با وجود این تولید برنج در ایران با چالش‌های عمده‌ای مواجه است که شوری خاک، تنش‌های گرم‌شدن زمین، فرسایش خاک، سیل و بیابان‌زایی از آن جمله است.

 
*مصرف برنج ایران تا 21 سال دیگر 5 میلیون تن می‌شود

در حال حاضر 50 درصد تامین این محصول اساسی وابسته به واردات است و برآورد می‌شود مصرف این محصول اساسی تا سال 2035 یعنی 21 سال دیگر به 5 میلیون تن برسد و با وجود برنامه‌های خودکفایی در برنج، به نظر می‌رسد انقلاب سبزی باید در این کشور صورت گیرد تا به رغم منابع طبیعی شکننده در این کشور شاید خوداتکایی این محصول رقم بخورد.

 
نرخ سرمایه‌گذاری ایران در بخش تحقیقات کشاورزی در مقایسه با کشورهای همسایه نسبتاً بالاست و تهران اکنون ریاست دفتر مرکزی تحقیقات منطقه‌ای برنج برای غرب و مرکز آسیا را عهده‌دار است.

 
به دلیل اینکه ایران در معرض تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است به همین دلیل برنامه‌های تغییراتی تاثیر تغییرات آب و هوایی در عملکرد برنج نیز در این کشور پیگیری می‌شود.

 
اگرچه ایران چالش‌های عمده‌ای در بخش برنج دارد اما فرصتهایی هم در زمینه تولید برنج در این کشور هست اما انچه در این میان بدیهی و مسلم است اینکه سیاست ایران در تولید برنج همواره تحت تاثیر بازارهای بین‌المللی قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 362620

ارسال شده در توسط ابوعلی

 

در پی توافق هسته‌ای 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 مقرر شد 4.2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران آزاد و طی هشت قسط به ترتیب به صورت 550 میلیون دلار در اول فوریه، 450 میلیون دلار در تاریخ اول مارس:، 550 میلیون دلار در 7 مارس، ، 550 میلیون دلار 10 آوریل، 450 میلیون دلار در روز15 آوریل، 550 میلیون دلار در تاریخ 14 مه ، 550 میلیون دلار در 17 ژوئن و 550 میلیون دلار در تاریخ 20 ژوییه واریز شود.


بر این اساس قسط اول دارایی‌های ایران که مبلغ 550 میلیون دلار و نزد بانک مرکزی ژاپن بود، سوم فوریه از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد.


به گزارش ایسنا، قسط دوم از مبلغ 4،2 میلیارد دلار مورد توافق به مبلغ 450 میلیون دلار نیز به ین ژاپن در تاریخ 3 مارس 2014 برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.


اوایل سال جاری نیز بانک مرکزی اعلام کرد که از سه قسط دارایی‌های ایران یک قسط به بانک سوییسی و دو قسط به بانک مسقط منتقل شده است.

 

بنا به این گزارش با واریز قسط چهارم و پنجم به ترتیب به میزان 550 و 450 میلیون دلار،در تاریخ 18 اردیبهشت برابر با 9 مه، به حساب بانک مرکزی واریز شد بنابراین تا کنون 2.55 میلیارد دلار از 4.2 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران که بنا شد در پی توافق هسته‌ای 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 آزاد شود، به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

 

اکنون بیش از دو هفته از موعد واریز قسط ششم دارایی‌های بلوکه شده گذشته اما هنوز خبری مبنی بر واریز قسط ششم منتشر نشده است،‌ البته بررسی زمان واریز این دارایی‌ها نشان می‌دهد که هیچ یک از این اقساط در موعد تعیین شده واریز نشده است.

 

در این راستا سید بهاءالدین حسینی هاشمی،کارشناس مسائل بانکی ، واریز نشدن این دارایی‌ها در زمان‌های تعیین شده را امری طبیعی دانسته و معتقد است:وقتی اوفک و یا سازمان های دیگر مجوز آزاد شدن دارایی را صادر می‌کنند، روند ابلاغ آزاد شدن منابع در بانک‌هایی دارایی‌ها را بلوکه کرده اند و همچنین انتقال این دارایی ها به حساب‌های معرفی شده از سوی بانک مرکزی ایران زمان بر است.

 

وی با بیان این که بنا نبوده این منابع وارد کشور شود،تاکید کرد:دارایی های آزاد شده در حساب بانک مرکزی نزد بانک‌های دیگر سپرده می‌شود و برای مصارف ارزی بانک مرکزی مانند واردات کالا و یا پرداخت بدهی‌ها هزینه می‌شود.

 

بر این اساس پیشتر نیز ولی‌الله سیف ، رییس کل بانک مرکزی، اعلام کرده بود که تفاهمی صورت گرفته و بنا شده که پول‌ها به صورت یکجا از منابع ما در ژاپن،‌ کره‌ و یا هند به بانک‌هایی که با ما ارتباطات کارگزاری ایجاد کرده‌اند و به فروشندگان کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی پرداخت شود.

 

همچنین اسامی بانک‌های اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، کارآفرین، سرمایه، سامان، مسکن و کشاورزی به عنوان بانک های غیرتحریمی که از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا مورد قبول بوده و در چارچوب توافقات ژنو قادر به خدمات بانکی هستند، توسط بانک مرکزی اعلام شده بود.

 


ارسال شده در توسط ابوعلی
<   <<   6   7   8   9   10      >