سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عالی نیوز


گل رازقی
نجفی از قیدار
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
محفل آشنایان((IMAN))
چرخ خیاطی
دنیای عکس و اطلاعات
بهارانه
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نگاهی نو به مشاوره
Mystery
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
صراط مستقیم
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید
گیاه پزشکی 92
دوربین مدار بسته
دریــــــــای نـــور
تنهای93
ما تا آخرایستاده ایم
هدهد
شهادت به روز
محمدمبین احسانی نیا
کوثر ولایت
کوثر ولایت
سرزمین رویا
من.تو.خدا
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
mystery
نت سرای الماس
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن
Hunter
ســـــــــرزمـــــــیـــن آهــــــن
من و کمیشان
آبسردکن جهنم
عکس-های-جدید-از-سریال-سرزمین-آهن
دوست جوان-------عشق جوان
دوستانه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
تینا!!!!
شیاطین سرخ
*آوای سارا2*
°°FoReVEr••
احکام تقلید
•.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.•
زیر اسمان غربت
سکوت(فریاد)
ermia............
خیارج سرای من است
شیروخورشید
بـــآشــگــاه پَــــرواز ..
جوجو
دخترونه
افزودنی های گچ وسیمان
طراحی و انیمیشن
رهروان ولایت
شهدای ایران
عالی نیوز بلاگ
وبگاه عالی نیوز
عالی نیوزپرشین بلاگ
عالی نیوز میهن بلاگ
شاه تور نیوز
9جک9
دانلود آهنگ جدید
حامیان ولایت
آموزش خیاطی
جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی
آپلود عکس
**روژینا##
Biology Home
نشریه ی دوستی
سفارشات شهید ایرانمنش
میر سوس
بسیج صالحین
لینکدونی
جنبش اینتر نتی رهروان ولایت
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
زنگ تفریح
bakhtiyari20
بروزترین ها

اسب
سال 1393 سال اسب است . عنوان سال جدید این ایده را پیش روی مان قرار داد که سری به آرشیو آثار تصویری در سال‌های اخیر بزنیم و چهره‌هایی را که سوار بر اسب ایفای نقش کرده‌اند برابر نگاه شما قرار دهیم. این چشم ‌های شما و این هم اسب سواران سرشناس ایران.

ارسال شده در توسط ابوعلی

جعبه ادرار

ماموران بهداشت عربستان، در رستورانی بطری‌های پرشده از ادرار انسان کشف کردند.

عالی  نیوز به نقل از گزارش شهدای ایران به نقل از العالم، ماموران بهداشت و نظارت بر بازار در شهرداری "خمیس مشیط" دراستان عسیر عربستان، دیروز در بازدید از یکی از رستوران های فست فود در منطقه "الرصراص" با بطری‌های پلاستیکی که با "ادرار انسان" پرشده بود، مواجه شدند.

ارسال شده در توسط ابوعلی
 

عالی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: صدها نفر از زنان و مردان تهرانی دقایقی پیش در روز ملی عفاف و حجاب در پارک ملت برای برخورد با بدحجابی و اقدامات مناسب از سوی صداوسیما تجمع کردند.

الحجاب


ارسال شده در توسط ابوعلی

 

با احمدآقا تلفنی‌ صحبت‌ کردم‌. گفت‌، امام‌ به نامه‌[جامعه‌]مدرسین‌ قم‌ که‌ خواهان‌ اجازه‌ دخالت‌ در انتخابات‌ سراسر کشور بودند،جواب‌ رد داده‌اند و تقاضای‌ ملاقات‌ [جامعه‌]مدرسین‌ قم‌ را هم‌ نپذیرفته‌اند. گفته‌اند اینجا برف‌ آمده‌ و هوا خیلی‌ سرد است‌!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود از بهمن ماه 1362 به پاسخ منفی امام(ره) درباره هرگونه دخالت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات اشاره کرده است.

عالی نیوز به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در متن خاطره ایشان از یازدهم بهمن 1362 آمده است:


لطفاً دامه مطلب را با کلیک اینجا مطالعه فرمایید 

ارسال شده در توسط ابوعلی
قضاوت+عالی نیوز
عالی نیوز به نقل از مثلث آنلاین: از روزی که یک جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد «جدید‌الاسلام‌ها» به طور ناقص منتشر شد، بارانی از تحلیل‌های ناصواب و مخالف در فضای مجازی و روزنامه‌هایی که معمولاً کاری جز بهانه‌گیری و سوژه‌سازی در مورد ایشان ندارند، سرازیر شد .
 


لطفاً دامه مطلب را با کلیک اینجا مطالعه فرمایید 

ارسال شده در توسط ابوعلی
فیلم مستند «چادر مشکی» با پژوهش و کارگردانی میلاد بهار، مصادف با روز «حجاب و عفاف»، با حضور کارگردان، آقای دورانی تصویربردار فیلم و جمعی از علاقه‌مندان به آثار مستند در سالن استاد ناصری از مجموعه خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، ابتدا فیلم «چادر مشکی» با موضوع بررسی پوشش چادر و واکنش زنان به آن نمایش داده شد، سپس کارگردان فیلم به ارائه توضیحاتی درباره اثرش پرداخت.

در آغاز این جلسه، پدرام اکبری کارشناس برنامه در توضیحات مختصری چنین بیان کرد:«کلمه چادر که از اواخر دوره قاجار در ایران باب شد، واژه پارسی‌تر آن، پوشش است. طبق پژوهش‌های انجام‌شده و تاریخ‌های موجود اگر نگوییم ایران تنها اما یکی از معدود و اولین کشورهایی است که بنا بر فرهنگ باستانی خود، پوشش را برای زنان مطابق با شیوه‌هایی که در زمان‌های کهن باب بوده است، داشته‌اند. مانند بسیاری چیزهای دیگر، پیرایه‌های فراوان به بحث پوشش اضافه شده است، ولی در اصل حفظ و حراست از حریم عفاف و پاکدامنی است. در گذشته مادربزرگ‌ها ما، چارقد سفید به سر می‌کردند و سنجاقش را زیر گلو می‌بستند. هم‌وطنان زرتشتی ما که به تعبیری بازماندگان نیاکان ما به حساب می‌آیند و به طبع آنها زنان عشایر ما در لرستان، کردستان و خطه شمال خراسان و حتی در مناطق آذری‌زبان، شمال اردبیل و منطقه مغان همه از پوشش‌هایی رنگین و به گونه‌یی که مو و گردن را می‌پوشاند، و زیباست و در عین حال مخل و مزاحم کار و فعالیت‌شان نیست، استفاده می‌کردند».

در ادامه این جلسه، خانم جهانگیری مسئول روابط‌عمومی خانه سینمای ایران، گفت: به نظرم وجود چادر در جامعه ما خیلی کم‌رنگ شده! گاهی اوقات همان‌طور که خانم‌ها برای ورود به سالن‌های موسیقی و کنسرت‌ها، خجالت بکشند وارد این مجامع بشوند، باید متوجه باشند که این هم یک نوع پوشش است و هنگامی که آن را می‌پذیرد، پس باید آن را در هر مکانی حفظ کند. این درست نیست. در فیلمی که دیدیم، زیاد به چادر مشکی پرداخته نشده بود. آنچه من را به عنوان یک بیننده ترغیب بکند که بیایم چادر را برای خودم انتخاب کنم، در این مستند ندیدم. فیلم مستند باید شما را جذب کند به عنوان یک مخاطب که به سمت موضوع فیلم کشیده بشوید. متاسفانه در این فیلم شاهد چنین چیزی نبودیم. شاید دلیل این امر، آن باشد که یک مستند تلویزیونی است و به دلیل حساسیت‌هایی که روی موضوع فیلم وجود داشت و برای پخش انتخاب شده، کارگردان نتوانستند بسیاری از مطالب را در آن بیان کنند. بحث اصلی این مستند آن بود که چادر مانع از فعالیت نیست.

همچنین میلاد بهار درباره این مستند بیان کرد: ما در سال 90 و 91 این فیلم را ساختیم اما تصویربرداری فیلم در شش جلسه انجام شد اما این زمان طولانی مربوط به مراحل فنی فیلم بود که بیشتر توسط تهیه‌کننده انجام شد. البته من باید بگویم ما اصلاً قصدمان این نبود که کسی را ترغیب به پوشیدن چادر بکنیم. این فیلم فقط زندگی چهار خانم چادری بود. قصد داشتیم بگوییم چادر مانع از فعالیت‌های اجتماعی زنان نیست.

بهار ادامه داد: این فیلم در پروسه تولید، سه بار مدیر گروهش را تغییر داد و این مدیران گروه به ما گفتند شما حتی نمی‌توانید به این موضوع خاکستری نگاه کنید. باید حتماً مثبت به چادر نگاه کرد! منتها همین فیلم مستندی که نگاه مثبت به چادر داشت، تنها سی دقیقه از آن را پخش کردند! حدود بیست دقیقه از فیلم سانسور شد. یادم می‌آید وقتی فیلم تایتانیک ساخته شد، تلویزیون ایران آن را پخش کرد! بعد یکی از روزنامه‌ها تیتر زد «تصاویری زیبا از پرواز پرندگان در تلویزیون به نمایش درآمد»! چون فیلم را آنقدر سانسور کرده بودند که فقط چند سکانس از پرواز پرندگان باقی مانده بود! در مورد فیلم ما هم این اتفاق افتاد.

بهار در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: این فیلم، محصول شرایط موجود است. این مستند مثل یک شوخی است. اگر بخواهیم به چشم مستند به فیلم بنده نگاه کنیم، باید بپرسم مگر می‌شود شما درباره چیزی فیلم بسازید و همه ابعاد آن را در در نظر نگیرید؟ برای مثال ما به یک رستوران رفتیم به نام دشت بهشت، که ورود به آن فقط برای خانم‌های چادری مجاز است! اگر چادر هم نداشته باشید، آنجا به خانم‌ها چادر می‌دهند! روز جمعه ساعت دو بعد از ظهر رفتیم برای کار، هیچ کس نبود! ما از رستوران خالی فیلم گرفتیم و بعد هم یک پلان بسته گرفتیم که بعد صدای قاشق و چنگال روی آن بگذاریم و یک از خانم‌های عوامل فیلم هم مدام با چادر می‌آمدند از جلوِ دوربین عبور می‌کردند که مثلاً خانم‌هایی در رستوران تردد می‌کردند! ولی آیا می‌شود این مسائل را در تلویزیون بیان کرد؟!

وی افزود: اولین مدیری که با ایشان قرارداد داشتیم، خیلی آدم روشنی بود اما متاسفانه در نیمه‌های کار از پروژه رفتند و ما مانده بودیم و یک قرارداد نیمه‌تمام. تهیه‌کننده هم می‌خواهد پولش را بگیرد. بنابراین ادامه دادیم، ولی یک وقت‌هایی هم من نبودم و تهیه‌کننده بود که خودسانسوری‌ها را اعمال می‌کرد. این برای ما فیلم‌سازها تجربه می‌شود. من به تهیه‌کننده‌ها احترام می‌گذارم، اما این تهیه‌کننده‌ها هستند که به ما فیلم‌سازها نیاز دارند، نه ما کارگردان‌ها به تهیه‌کننده‌ها!! ساختن مستند برای تلویزیون طوری که حتی کمی جذابیت داشته باشد، سخت است. موضوع‌های اجتماعی و نظیر این فیلم را نباید در خلاء تحلیل کرد. باید دید در چه شرایطی، برای کجا، با چه باید و نبایدهایی ساخته شده. یک مستند درباره مد و لباس در ایران را نمی‌شود با چنین مستندی در برزیل مقایسه کرد.

در پایان این جلسه، به پرسش‌های مخاطبان حاضر، پاسخ داده شد.


انتهای پیام /اس

ارسال شده در توسط ابوعلی
آیات 39 تا 46 سوره‌ی مبارکه‌ی حج


ادامه مطلب


ارسال شده در توسط ابوعلی
<      1   2   3   4   5   >>   >