سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عالی نیوز


گل رازقی
نجفی از قیدار
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
محفل آشنایان((IMAN))
چرخ خیاطی
دنیای عکس و اطلاعات
بهارانه
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نگاهی نو به مشاوره
Mystery
کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب
صراط مستقیم
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید
گیاه پزشکی 92
دوربین مدار بسته
دریــــــــای نـــور
تنهای93
ما تا آخرایستاده ایم
هدهد
شهادت به روز
محمدمبین احسانی نیا
کوثر ولایت
کوثر ولایت
سرزمین رویا
من.تو.خدا
قـــ❤ــلـــــب هـــــای آبـــــی انــ❤ـــاری
mystery
نت سرای الماس
من،منم.من مثل هیچکس نیستم
پاتوق دختر و پسرای ایرونی
ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن
Hunter
ســـــــــرزمـــــــیـــن آهــــــن
من و کمیشان
آبسردکن جهنم
عکس-های-جدید-از-سریال-سرزمین-آهن
دوست جوان-------عشق جوان
دوستانه
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
تینا!!!!
شیاطین سرخ
*آوای سارا2*
°°FoReVEr••
احکام تقلید
•.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.•
زیر اسمان غربت
سکوت(فریاد)
ermia............
خیارج سرای من است
شیروخورشید
بـــآشــگــاه پَــــرواز ..
جوجو
دخترونه
افزودنی های گچ وسیمان
طراحی و انیمیشن
رهروان ولایت
شهدای ایران
عالی نیوز بلاگ
وبگاه عالی نیوز
عالی نیوزپرشین بلاگ
عالی نیوز میهن بلاگ
شاه تور نیوز
9جک9
دانلود آهنگ جدید
حامیان ولایت
آموزش خیاطی
جوک بی ادبی ، جوک بی تربیتی
آپلود عکس
**روژینا##
Biology Home
نشریه ی دوستی
سفارشات شهید ایرانمنش
میر سوس
بسیج صالحین
لینکدونی
جنبش اینتر نتی رهروان ولایت
دلمه پیچ, دستگاه دلمه پیچ Dolmer
نمونه سوالات پیش دانشگاهی و متوسطه رشته های ریاضی، تجربی، انسانی
زنگ تفریح
bakhtiyari20
بروزترین ها

خمین – ایرنا – سید حسن خمینی گفت: نام شهر خمین با نام ایران، تاریخ مسلمانان و تاریخ جهان اسلام گره خورده است ودرجهان جاودانه باقی خواهد ماند. ...

 

سید حسن خمینی: نام خمین با تاریخ جهان اسلام گره خورده است


ارسال شده در توسط ابوعلی

در تمام دهه اول انقلاب، امام به آقای هاشمی کمترین جمله و نقدی که مردم شنیده باشند و رسانه‌ها نقل کرده باشند، ندارد...

سردار محسن رشید (رئیس سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه)* -مذاکرات مک فارلین از سال 62 همزمان با تحرکاتی از سوی آیت‌الله هاشمی که منجر به سفر نخست‌وزیر ترکیه و وزیر خارجه آلمان به نمایندگی از هفت کشور صنعتی به ایران شد، زمینه سازی شد. از سوی دیگر، آقای هاشمی سفرهایی به ژاپن، لیبی و سوریه داشتند که در آن زمان اخبار دال بر این بود که هنری کسینجر وزیر خارجه آمریکا در ژاپن بسر می‌برد، تمامی این مسائل را می‌توان مقدمه ورود مک فارلین به ایران تصور کرد...

سردار رشید با اشاره به مذاکرات هسته‌ای فعلی بین ایران و 1+5 گفت: همین الان هم لابی صهیونیست سعی در برهم زدن آن مذاکرات دارد و می‌خواهد در نهایت در پروسه بلندمدت، ایران را پای میز مذاکره با خود بنشانند که این امکان پذیر نیست. در مسئله مذاکرات، در خارج از کشور عمدتا لابی اسرائیل سعی در خرابکاری دارد اما در این بین جمهوریخواهان که نمی‌خواهند شاهد بازگشایی قفل مسئله هسته‌ای ایران توسط دموکرات‌ها باشند، در این راه سنگ اندازی می‌کنند.

منبع: جمهوری اسلامی


ارسال شده در توسط ابوعلی
قالیبافی حسن روحانی +عکس
حسن روحانی ضمن بازدید از نمایشگاه نمونه هایی از صنایع دستی وفعالیت های هنری این سازمان، در نشستی با رییس و مسوولان آن شرکت کرد

 

حسن روحانی رییس جمهوری، روز دوشنبه با حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ضمن بازدید از نمایشگاه نمونه هایی از صنایع دستی وفعالیت های هنری این سازمان، در نشستی با رییس و مسوولان آن شرکت کرد.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ


ارسال شده در توسط ابوعلی
آمریکا: با ایران به توافق می‌رسیم
مقام ارشد آمریکایی با اشاره به جوسازی تندروهای دو طرف گفت: آنچه ما بر آن تمرکز داریم، چیزی است که در‌ مذاکرات بر سر آن ‌بحث می‌شود، نه مسائلی که برخی افراد و گروه‌ها در بیرون ‌می‌‌گویند.

 

  یک مقام ارشد آمریکایی با بیان اینکه «فکر نمی‌کنم هیچ‌گونه ابهامی درباره مواضع طرفین ‌باشد»، تاکید کرد: هر دو طرف در برابر یکدیگر، کاملا صریح و روراست هستند.انتخاب نوشت: این مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: اطمینان دارم ‌ما می‌توانیم تا بیست ژوئیه، با ایران به توافق برسیم. او که روزنامه واشنگتن‌پست اشاره‌ای به نامش نکرده، گفته است: با وجود ادامه داشتن شکاف‌های مهم میان ایران و کشورهای 1+5 مذاکرات در مسیری جدی جریان دارد.

او افزود: روند نگارش توافق‌نامه جامع به‌زودی آغاز خواهد شد.  او با اشاره به جوسازی تندروهای دو طرف گفت: آنچه ما بر آن تمرکز داریم، چیزی است که در‌ مذاکرات بر سر آن ‌بحث می‌شود، نه مسائلی که برخی افراد و گروه‌ها در بیرون ‌می‌‌گویند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ


منبع:donya-e-eqtesad.com


ارسال شده در توسط ابوعلی
غذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه ای غذای پیشگیری کننده از دیابت محسوب می شود و با کمک به دفع سدیم از افزایش فشار خون جلوگیری می کند. این فیبر بیشتر در جو، جوی دو سر، انواع حبوبات، سیب، پرتقال و هویج وجود دارد.

ارسال شده در توسط ابوعلی
عالی نیوز به نقل از  گزارش پارسینه، حضرت آیت الله سیدعلی سیستانی از مراجع تقلید در تازه ترین فتاوای خود در مورد حجاب، در سایت رسمی خود به سوالات متنوعی درباره حجاب پاسخ داده است که از نظر می گذرانید:
 
پرسش: آیا شاعری می تواند مجلس شعر خوانی (شب شعر) برای خود ترتیب دهد در حالی که او می داند در چنان مجلسی بانوانی برای شنیدن اشعار او بی حجاب و نیمه برهنه حضور خواهند یافت؟

پاسخ: این کار در حد ذات خود مانعی ندارد اما بر آن شاعر لازم است که امر به معروف و نهی از منکر کند هرگاه شرایط چنان تکلیفی فراهم باشد .

پرسش: آیا فیلمبردای و نیز میکس فیلمهای مجالس زنانه (اغلب بی حجاب) جایز است؟


برای مرد جایز نیست وارد اینگونه مجالس شود و اما میکس و سایر کارها بر روی فیلم که مستلزم نگاه است اگر نگاه از روی لذت نباشد و فیلمها مستهجن نباشد اشکال ندارد.

پرسش: آیا پیروان ادیان وکتابهای آسمانی وبا دیگر کفار که اهل کتاب نیستند، می توانند وارد مساجد و دیگر اماکن عبادت و مشاهد مقدس شوند و بر فرض جواز ورود، آیا بانوان بی حجاب ایشان را به رعایت حجاب باید الزام کرد؟

بنابر احتیاط واجب ،ورود آنان به مساجد جایز نیست اما دیگر اماکن مقدس، مانعی ندارد وزنان باید به رعایت حجاب و پوشش اسلامی معتقد باشند در صورتی که بی حجابی آنان نوعی بی احترامی تلقی شود.

پرسش: نظر به اینکه مجالس عروسی امروزه اغلب مختلط و همراه با رقص و موسیقی است و عدم شرکت باعث کدورت آشنایان می شود، آیا شرکت در این مجالس با رعایت حجاب کامل اسلامی و عدم همراهی در اعمال آنها جایز است؟

مانعی ندارد و وظیفه نهی از منکر هم باید رعایت شود.

پرسش: آیا رانندگی برای خانمها جایز است؟


رانندگی برای زن با حفظ حجاب اسلامی و سایر شئون جایز است.

پرسش: اگر زن به رعایت حجاب مصمم است ولی در اثر بی احتیاطی وحواس پرتی گاهی اوقات موی از پوشش بیرون می زند ، آیا شوهر وظیفه تذکر دارد ؟ اگر آری آیا حق دارد در صورت تکرار همراه تذکر دادن با عصبانیت برخورد کند؟


می تواتند تذکر بدهد وموردی برای عصبانیت نیست.

پرسش: تا چه حد می توان به فرزندان در مورد نماز و حجاب اجبار کرد؟


نسبت به بالغین باید امر به معروف و نهی از منکر کند و بدون اجازه حاکم شرع بنابر احتیاط واجب زدن و مانند آن جایز نیست ولی می تواند از روشهایی مانند منع بعضی کمکها استفاده نماید.

پرسش: آیا مرد اجازه دارد که حجاب را به همسر و فرزندان خود تحمیل کند؟


مرد نمی تواند همسر خود را مجبور کند به رعایت کردن حجاب ولی می تواند او را از بیرون رفتن منع کند حتی با حجاب. پس می تواند شرط کند که اگر حجاب کامل پوشید حق دارد خارج شود. و اما در مورد فرزندان بالغ نمی تواند آنها را مجبور کند و تنها از راه تبلیغ صحیح و ارشاد و امر به معروف باید آنها را وادار نماید.

پرسش: برخی آرایشگاه‌های زنانه به کارگر زن احتیاج دارند آیا یک زن مسلمان می تواند در چنین آرایشگاهی مشغول کار شود و زنان بی‌حجاب را اعم از مسلمان و غیر مسلمان که در برابر مردان نامحرم، آرایش کرده ظاهر می شوند، آرایش کند؟

اگر آرایش کردن آنان، نوعی ترویج فساد و اشاعه گناه، محسوب گردد او چنان حقی را ندارد امّا تحقّق این عنوان، بعید به نظر می رسد.

پرسش: آیا عکس گرفتن بی حجاب و بدون روسری در مجلس دوستانه اشکال دارد و اگر دوستان قول بدهند که عکس فرد را به نامحرم نشان ندهند اما بعداً نشان دهند گناه آن به عهده کیست با توجه به این که شخص به گفته دوستان خود اعتماد کند تکلیف این شخص چیست؟

گرفتن عکس در چنین مواردی فی حد نفسه اشکال ندارد. مسؤولیت به عهده کسی است که عکس را نشان داده است.

پرسش: آیا نگاه کردن به عکس زن باحجابی که در عکس بدون حجاب است، جایز است؟


احتیاط آن است که به غیر از صورت و دو دست از آن عکس نگاه نشود و امّا صورت و دو دست بدون ریبه و لذت جنسی، جایز می باشد.

پرسش: آیا والدین حق دارند که حجاب را به فرزندان بالغ تحمیل نمایند؟


حق دارند ولی نه با کتک ومانند آن.

پرسش: آیا عکس انداختن بدون روسری و حجاب کامل حرام است یا نه ؟ و برای ظاهر کننده نگاتیو چه حکمی دارد؟


فی نفسه مانعی ندارد. اگر صاحب عکس را نشناسد و نگاه با شهوت نداشته باشد اشکال ندارد.

پرسش: در صورتی که زن در محیطی امن و مطمئن یخواهد نماز بخواند که هیچ نا محرمی وجود ندارد آیا برای نماز نیاز به حجآب دارد؟ در صورت بله دلیل انرا بفرمایید؟

پوشش در هنگام نماز (ولو نامحرمی نباشد) لازم است.

پرسش: حکم نگاه کردن وصحبت کردن با زن مسلمان که حجاب خود را به طور کامل رعایت نمی کند چیست؟

اگر نگاه شهوی، یا خوف وقوع در حرام باشد جایز نیست.

پرسش: آیا نگاه کردن به مو و بدن زنان بی بندو بار اشکال دارد؟


نگاه کردن به بدن زنهای بی باک که اگر کسی را امر به حجاب نماید اعتنا نمیکند اشکال ندارد مشروط به آنکه بدون شهوت و ترس وقوع در حرام باشد و در این حکم فرقی میان زنهای کفارو دیگر زنها نیست و همچنین فرقی نیست میان دست و صورت و دیگر جاهای بدن که معمولا آنها نمی‌پوشانند.

پرسش: عده ای از زنان با حجاب مسلمان، عادت کرده اند که چانه و قسمتی از زیر چانه را باز می گذارند امّا گردن را می پوشانند. آیا چنین کاری جایز است؟ و چه اندازه ای از صورت را می توان باز گذاشت و آیا گوشها را هم می توان بیرون گذاشت؟


صورت شامل دو گوش نمی شود، پس پوشاندن آنها واجب است امّا چانه و مقدار اندکی از زیر چانه، در حکم صورت می باشد.

پرسش: حد نگاه کردن به زن نا محرم نه از روی لذت تا به چه حد است؟

مساله نگاه کردن مرد به بدن زنان نا محرم و همچنین نگاه کردن به موی آنان, چه با شهوت باشد چه بدون شهوت, چه باترس وقوع در حرام چه بدون آن , حرام است. ونگاه کردن به صورت آنان ودستها یشان تا مچ, اگر با شهوت یا با ترس از وقوع در حرام باشد , حرام است . بلکه احتیاط مستحب آن است که بدون شهوت و ترس از وقوع در حرام هم به آن نگاه نکند. و نیز نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم باشهوت و ترس از وقوع در حرام, حرام می باشد, بلکه بنابر احتیاط واجب بدون آن نیز نباید نگاه کند مگر به جاهائی از بدن که معمولا مردها نمی پوشانند . مثل سرودستها و ساق پاها که نگاه کردن زن به این جاها اگر بدون شهوت وخوف وقوع در حرام باشد , اشکال ندارد.

و نگاه کردن به بدن زنهای بی باک که اگر کسی آنها را امر به حجاب نماید اعتنا نمی کنند، اشکال ندارد مشروط به آنکه بدون شهوت و ترس ازوقوع در حرام باشد , و در این حکم فرقی میان زنهای کفار و دیگر زنها نیست , و همچنین فرقی نیست میان دست وصورت ودیگر جاهای بدن که معمولا آنها نمی پوشانند.

ارسال شده در توسط ابوعلی

بنابر‌آنچه از روایات و آیات به دست آمده، معلوم می‌شود که در مورد چهار تن از پیامبران گذشته احتمال زنده بودن داده شده است .30a30.ir: بنابر‌آنچه از روایات و آیات به دست آمده، معلوم می‌شود که در مورد چهار تن از پیامبران گذشته احتمال زنده بودن داده شده است .

پرسش :

آیا پیامبرانی هستند که هنوز هم زنده باشند؟


پاسخ :

بنابر‌آنچه از روایات و آیات به دست آمده و طبق فحص از نظرات مفسرین پیرامون بعضی از آیات مربوطه که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، معلوم می‌شود که در مورد چهار تن از پیامبران گذشته احتمال زنده بودن داده شده است که نیاز به تحقیق بیشتری دارد برای این که بتوان بحث را تحقیقی ارائه کردم لازم است به طور جداگانه به بحث از هر کدام از آنها بپردازیم:


1. حضرت الیاس ـ علیه السلام ـ :یکی از پیامبرانی که نام او در قرآن[1] آمده الیاس است. در بعضی از تفاسیر چهار قول در مورد ایشان آمده است که به یکی از آنها اشاره می‌کنیم:
«الیاس همان خضر است؛ در حالی که بعضی دیگر معتقدند، الیاس از دوستان خضر است، و هر دو زنده‌اند. با این تفاوت که الیاس مأموریتی در خشکی دارد؛ ولی خضر در جزائر و دریاها، بعضی دیگر مأموریت الیاس را در بیابانها و مأموریت خضر را در کوه‌ها می‌داند و برای هر دو عمر جاودان قائلند،»[2]


المیزان روایتی را از بحارالانوار درباره الیاس نقل کرده که در آن اشاره به بالا رفتن الیاس شده است. البته مطالب دیگر ی نیز، در مورد ایشان، در آن روایت آمده است که در پایان آن، مرحوم علامه می‌فرماید: «وانت بالتأمل فیما تقصه الروایة لاترتاب فی ضعفها»[3] این سخن نشانگر ضعف و سستی روایت است.


2. حضرت ادریس ـ علیه السلام ـ : بسیاری از مفسران «ادریس» را جد پدر نوح می‌دانند. قرآن در مورد ایشان تنها دو بار، آن هم به صورت اشاره‌ی کوتاه، سخن گفته است.[4]


در قرآن در مورد او تعبیر (رفعناه مکانا علیّا)؛[5] یعنی او را به مکانی والا، بالا بردیم، به کار رفته است که مراد از این آیه مورد اختلاف قرار گرفته است.
بعضی از مفسران، مراد از مکان والا را عظمت و مقام معنوی ادریس و بعضی دیگر بلندی مکان حسی او دانسته اند. تفسیر نمونه[6] که معنای اول را پذیرفته است، شاهدی هم از قرآن برای تأیید این معنا آورده است که یوسف به برادران خود که کار خلافی انجام داده بودند فرمود: «انتم شر مکاناً»[7] شما از نظر مقام و منزلت بدترین مردم هستید.
پس طبق معنایی که این تفسیر انتخاب می‌کند، زنده بودن ادریس زیر سؤال می‌رود و نمی‌توان زنده بودن را از آیه شریفه استفاده کرد.


3. حضرت خضر ـ علیه السلام ـ : (البته بنابر این که ایشان پیامبر باشند)
قرآن در آیاتی که داستان همراهی او و حضرت موسی را بیان می‌کند، اشاره ای به وی کرده است (بدون این که صراحتا نامی از وی ببرد) در آن داستان خضر در مقام استادی و مرشدی نسبت به حضرت موسی ـ علیه السلام ـ می‌باشد.


در مورد ایشان آمده[8] است، خداوند خ ضر را به آب حیات رهنمون شد، و او برای آن که تجدید حیات کند و نیازی به زاد و توشه سفر نداشته باشد، ناگزیر هر ساله یک یا چند نوبت و چه بسا هر چند سال یک بار به آن جا می‌رفت و از آب حیات می نوشید و چه بسا هنوز هم زنده باشد که باید گفت: هنوز هم می‌رود و جرعه ای از آب حیات می‌نوشد. اما در المیزان روایتی را نقل کرده و بسیاری از قصه‌ها و حکایاتی را که در مورد حضرت خضر است بدون تکیه‌گاه و سست خوانده است.
 

روایات سست را می‌آورند: از خصیف نقل می‌کند که : چهار پیامبر است که زنده‌اند، دو تای آنها در آسمانند، (عیسی و ادریس) ‌عیسی و ادریس و دو تا در زمین (خضر و الیاس)؛ اما کار خضر در دریاهاست و کار الیاس در خشکی ها.[9]


4. حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ :برخلاف اعتقاد مسیحیان که می‌گویند مسیح کشته و دفن گردید و سپس از میان مردگان برخاست و مدت کوتاهی در زمین بود و بعد به آسمان صعود کرد؛[10] در میان مفسران اسلام معروف است که می‌گویند به استناد آیه 157 سوره نساء، مسیح هرگز کشته نشد و خداوند او را به آسمان برد. حال در نحوه به آسمان رفتن او بحث است چون در آیه آمده که «رافعک الیّ»[11]


بعضی می‌خواهند از این قسمت آیه زنده بودن ایشان را استفاده کنند و این بالا رفتن را جسمانی تلقی نمایند، همانطور که بعضی از روایات[12] در مورد زمان ظهور امام زمان(عج) نیز مشعر به زنده بودن ایشان و نزول او از آسمان و اقتدا به امام زمان ـ علیه السلام ـ می‌باشد؛ ولی بعضی از مفسران مثل علامه(ره) طباطبایی آیه را این گونه توجیه می‌فرمایند: چون که رفع در آیه مقید به قید «الیّ» شده مراد‌‌ آیه این است که رفع و بالا بردن به صورت معنوی بوده است نه صعود جسمانی و دلیل آن هم مکان جسمانی نداشتن خداوند متعال است. تا ما بتوانیم بگوئیم جسمانیات (مثل حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ ) می‌توانند به او نزدیک یا از او دور شوند.[13]


با توجه به اینکه در مورد حضرت الیاس و خضر در قرآن آیه‌ای که ظهور در زنده بودن آنها داشته باشد، وجود ندارد. فقط در روایاتی ضعیف اشاره به این نکته شده، است که قبول حیات فعلی برای این دو، پیامبر بر اساس آن روایات بسیار مشکل است.
 

در مورد حضرت ادریس بعضی آیات ظهور در زنده بودن وی دارد که بنابر اختلافی که در تفسیر این آیه است، حداقل می‌توان گفت: زنده بودن او اختلافی است؛ اما در مورد حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ با توجه به‌آیه‌ای که در مورد ایشان، برخلاف عقیده مسیحیان، وجود دارد، و کشته شدن او را ردّ‌ می‌کند و همچنین با توجه به روایات زیادی در باب نزول او از آسمان و اقتدا به امام زمان (عج) وارد شده است، می‌توانیم به زنده بودن این پیامبر اطمینان حاصل کنیم.
 

 


ارسال شده در توسط ابوعلی
<   <<   6   7   8   9   10      >